Relatie

Spun „DA” cand nu trebuie

Mi se intampla tot mai des sa evit sintagma „Nu pot! ” !!! Oare de ce nu pot spune „nu”?

Motivele principale care ma fac ca raspunsul sa il dau fugitiv si fara sa pun in balanta nevoile mele,ar fi urmatoarele:

  • imi este teama sa nu ranesc acea persoana
  • ma gandesc ca poate are urgent  nevoie de mine
  • prefer sa ajut ,sperand  ca data viitoare se va descurca fara mine

Ei bine,poate ar trebui sa facem altfel..Sa ne gandim ca nevoile noastre sunt prioritare si sa oferim ajutorul doar atunci cand nu suntem ocupati,nu avem planuri si suntem total relaxati si chiar simtim sa spunem „da” din inima..Nu sa raspundem afirmativ ,iar mintea noastra sa intrepte spre „NUUU”.

De exemplu,saptamana trecuta aveam de incheiat o afacere cu un client si trebuia sa ajung la o ora stabilita.Prietena mea era in fata blocului,ma astepta.Am intrebat-o ce cauta aici si pe cine asteapta,dar din mers,pentru ca ma grabeam.Ea a spus ca a luat bilete la film,deoarece baiatul pe care il place va fi prezent.I-am explicat ca nu pot,dar s-a suparat si a trebuit sa merg cu ea..Deja eram in intarziere ,iar ea nu ma lasa sa mai plec..

Ce ati fi facut?Ati fi ales prietenia sau afacerea ce era la un pas sa fie incheiata?!!

Featured image

Data viitoare ,voi sti sigur limitele mele,si imi voi pune nevoile in fata…EU trebuie sa fiu pe primul lor,apoi prietenii !!

Imi doresc sa ajut pe toata lumea si sa fiu prezenta ori de cate ori mi se cere (nu sa ma intrebe sau sa ma roage cineva frumos ),dupa obisnuinta…Dar ,vreau sa spun STOP.Am viata mea si prioritatile mele.!

Lasă un răspuns

